فایل فارسی

دانلود نمونه سوال

فایل فارسی

دانلود نمونه سوال

نمونه سوال استخدامی,گزارش کارافرینی,دانلود جزوه,جزوه دانشگاهی,دانلود فرم و مستندات,دانلود سوالات پایانی مدارس

پاورپوینت آشنایی با سازمان همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (سارک)

مریم عباسی | جمعه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۹، ۰۸:۴۹ ق.ظ

پاورپوینت آشنایی با سازمان همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (سارک)

 

پاورپوینت آشنایی با سازمان همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (سارک ) شامل 41 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان کاربرد دارد .


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 41
حجم 5072 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی علوم انسانی


توضیحات کامل

 

پاورپوینت آشنایی با سازمان همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (سارک )

 

پاورپوینت آشنایی با سازمان همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (سارک ) شامل 41 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

چکیده:

سارک از نظر جمعیت بزرگترین سازمان اقتصادی – سیاسی در جهان است. در آگوست 1983 رهبران هفت کشور بنگلادش، سریلانکا، هند، پاکستان، نپال، مالدیو و بوتان در طی نشستی که در دهلی نو برگزار شد، اعلامیه تأسیس اتحادیه همکاری منطقه‌ای جنوب آسیا (سارک) را مورد پذیرش قرار داده و موافقت کردند که در پنج زمینه 1. کشاورزی و توسعه روستایی، 2. ارتباطات، علم، تکنولوژی و هواشناسی، 3. بهداشت و فعالیت‌های مردمی، 4. حمل و نقل و 5. افزایش شاخص نیروی انسانی، همکاری داشته باشند.

با توجه به اینکه گرایش به ترتیبات منطقه‌ای، یک پدیده عالم ‌گیر است، قطعا قاره بزرگ آسیا از این روند مستثنی نیست و آسیایی‌ها در حال حاضر در پنج تشکّل بزرگ منطقه‌ای شامل سارک (South Asia For Regional Cooperation)، اکو، سازمان همکاری شانگهای، آ سه آن و شورای همکاری خلیج فارس به همگرایی منطقه‌ای مبادرت ورزیده اند.

اندیشه تشکیل یک سازمان منطقه‌ای در میان کشورهای جنوب آسیا برای نخستین بار توسط   ضیاء الرحمان، رئیس جمهور وقت بنگلادش در دهه هشتاد مطرح شد. وی در سال 1980 نامه‌ای برای سران شش کشور هند، پاکستان، سریلانکا، بوتان، جزایر مالدیو و نپال ارسال کرد. در این نامه آنها را به گرد آمدن در یک اتحادیه شبیه آ سه آن و اتحادیه اقتصادی اروپا دعوت کرد. این پیشنهاد بنگلادش در طی نشستی که در کلمبو سریلانکا در سال 1981 برگزار شد، مورد پذیرش هند، پاکستان و سریلانکا قرار گرفت. سرانجام سارک (SAARC) در آگوست 1983 تأسیس شد. عضویت افغانستان در سارک نیز در سال 2005 از سوی هند پیشنهاد شد و نهایتا این کشور در سال 2007 به عضویت کامل سارک درآمد. نکته قابل توجه این است که 40 درصد از فقرای جهان در کشورهای حوزه سارک زندگی می‌کنند.

سارک با مؤسسات بین‌المللی و نهادهای کمک‌کننده بین‌المللی همکاری گسترده دارد و همچنین کشورهای آمریکا (از سال 2005)، ژاپن (از سال 2005)، چین (از سال 2005)، کره جنوبی  (از سال 2005)، اتحادیه اروپا (از سال 2006) و جمهوری اسلامی ایران (از سال 2008) به‌عنوان عضو ناظر در آن حضور دارند.

مقدمه:

سارک یا اتحادیه همکاری منطقه‌ ای کشور‌های جنوب آسیا سازمانی اقتصادی- سیاسی متشکل از هشت کشور جنوب آسیا است. حوزه کشور های عضو سارک به لحاظ جغرافیایی از کوه هایسر به فلک کشیده همالیا تا سرزمین های پست را در بر می گیرد، این حوزه  منطقه ای شامل آب و هوای گوناگون از صحرای خشک و بی آب و علف بلوچستان پاکستان تا پرآب ترین رودخانه مانند گنگ  را در بر می گیرد. از نظر استراتیژیک حوزه ای سارک نقطه اتصال خاور میانه و شرق آسیاست . در این سازمان یکی ازوجوه اشتراک دولت های عضو را میتوان میراث مشترک استعمار بریتانیا و نیز اشتراکات تاریخی دیگر دانست.

با ابتکار ضیاء الرحمن رئیس جمهور پیشین بنگلادش، سازمانی با هدف اتحاد میان دولت های منطقه جنوب آسیا ایجاد شد. این سازمان به نوع الگو برداری از سازمان با سابقه ای دیگر در آسیا تحت نام " اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا" آ.سه.آن بود. به این ترتیب وزرای خارجه این کشور ها نخست برای پاره ای مذاکرات در سال 1981 در شهر کلمبو پایتخت سریلانکا جمع شدند و سر انجام در سال 1983 در نشستی در دهلی نو برنامه ای " تکمیل عملکرد " را به صورت رسمی مورد بحث قرار دادند. در پایان همین اجلاس ، تصمیم به پایه گذاری سازمان سارک گرفته شد.  تصمیمی که در 1985 و با امضای موافقت نامه ای رسمی در داکا به تاسیس رسمی سازمان انجامید.

 از نظر جمعیت،  سارک بزرگترین سازمان منطقه‌ای در جهان است. این سازمان در برگیرنده کشور‌هایی است که مجموع جمعیت آنها قریب به 1.5 میلیارد نفر است. سارک در سال 1985 توسط کشور‌های هند، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، نپال، مالدیو و بوتان تاسیس شد.

ودر اپریل سال 2007 میلادی در اجلاس چهاردهم این اتحادیه, افغانستان نیز به عنوان هشتمین عضو سارک پذیرفته شد.

تاریخچه سارک:

در اواخر دهه 1970 ضیاء الرحمن رئیس جمهور بنگلادش پیشنهاد ایجاد یک بلوک تجاری متشکل از کشور‌های جنوب آسیا را مطرح کرد. برای اولین بار در اپریل 1981 وزرای امور خارجه هفت کشور حنوب آسیا به منظور تاسیس یک اتحادیه تجاری در کلمبو پایتخت سریلانکا گردهم آمدند. در اگست 1981 نیز کمیته‌ اتحادیه همکاری‌های کشور‌های جنوب آسیا تاسیس شد. و طی اعلامیه‌ای پنج مورد را برای همکاری‌های منطقه‌ایی برشمرد. موارد دیگری نیز طی سال‌های بعد به این پنج مورد اولیه افزوده شدند.

و ...

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

تاریخچه سارک

اهداف سارک

عضویت در سازمان

موافقت‌ نامه‌های سارک

ساختار سازمانی سارک

رهبران کشور های عضو سارک

اعضای ناظر

دلیل ایجاد این سازمان

 چگونگی کار این سازمان

 سازمان مهم منطقه ای

نقش افغانستان در سارک

نتیجه گیری

 

عنوان :  آشنایی با سازمان همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (سارک )

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 41

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

آشنایی با سازمان همکاری های منطقه ای جنوب آسیا (سارک )


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی