فایل فارسی

دانلود نمونه سوال

فایل فارسی

دانلود نمونه سوال

نمونه سوال استخدامی,گزارش کارافرینی,دانلود جزوه,جزوه دانشگاهی,دانلود فرم و مستندات,دانلود سوالات پایانی مدارس

دانلود پاورپوینت وقف چیست و چه شرایطی دارد

مریم عباسی | جمعه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱ ب.ظ

پاورپوینت وقف چیست و چه شرایطی دارد

 

پاورپوینت وقف چیست و چه شرایطی دارد شامل 35 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان حقوق کاربرد دارد .


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 35
حجم 388 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی


توضیحات کامل

 

پاورپوینت وقف چیست و چه شرایطی دارد

 

پاورپوینت وقف چیست و چه شرایطی دارد شامل 35 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان حقوق ، علوم سیاسی ، بازرگانی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

وقف در لغت به معنای حبس کردن است و در اصطلاح حقوقی طبق ماده‌ی ۵۵ قانون مدنی: «وقف عبارت است از اینکه عین مال حبس و منافع آن تسبیل شود.» در این مطلب جزئیات بیشتری در مورد اینکه وقف چیست و چه شرایطی دارد ارائه شده است .

بدین معنی زمانی که مالکی مال خود را وقف می‌کند -با توجه به اینکه وقف عقدی رایگان است و واقف در ازای آن مال به دنبال نفع و فایده‌ی مادی برای خود نیست- در واقع مال از ملکیت وی خارج می‌شود و از نقل و انتقال مصون می‌ماند و نه‌تنها واقف بلکه هیچ شخص دیگری مالک مال موقوفه نیست و منافع مال مزبور در راهی صرف می‌شود که این راه همیشه در راه خدا نیست (مثلا وقف برای اولاد) و فقط موقوف‌علیهم بدون اینکه مالک آن مال باشند امکان استفاده از آن را دارند؛ چرا که طبق ماده‌ی ۳ قانون تشکیلات و اختیارات سازمان حج و اوقاف و امور خیریه: «هر موقوفه دارای شخصیت حقوقی است و متولی یا سازمان حسب مورد نماینده آن می‌باشد»، بنابراین مال موقوفه پس از وقف شخصیت حقوقی مستقل و جداگانه ای دارد که اگرچه این شخصیت همانند شرکت‌های تجاری قابل مشاهده نیست ولی تا این اندازه مهم است که در صورت طرح دعوی علیه مال موقوفه (چون از ملکیت واقف خارج می‌شود) باید به صورت مستقل طرف دعوا قرار بگیرد.

پس با عنایت به مطالب مزبور، در وقف چهار شخص وجود دارد:

واقف: به شخصی گفته می‌شود که مالک مالی است و قصد دارد آن را در راهی وقف کند.

موقوف‌علیهم: شخص یا اشخاصی هستند که مال در راه آنها وقف می‌شود و آنها اجازه‌ی استفاده و بهره‌برداری (حق انتفاع) از مال موقوفه را دارند؛ این اشخاص ممکن است مشخص و محصور باشند که وقف خاص گفته می‌شود و زمانی که موقوف‌علیهم غیرمحصور و وقف بر جهات عامه باشد، وقف را عام می‌نامند.

متولی: کسی است که از طرف واقف جهت اداره‌ی مال موقوفه مشخص می‌شود، حتی امکان دارد که خود واقف هم عهده‌دار این سِمت شود. در واقع متولی، مدیر شخصیت حقوقی و امین مال موقوفه است نه نماینده‌ی واقف.

مال موقوفه: همان‌طور که توضیح داده شد پس از وقف، دارای شخصیت حقوقی مجزاست و لازم است که شرایطی را دارا باشد. (توضیح داده خواهد شد)

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
انعقاد (تشکیل) وقف

شرایط وقف چیست
اداره‌ی مال موقوفه
پایان

 

عنوان : وقف چیست و چه شرایطی دارد

فرمت : پاورپوینت

حجم : 392 کیلوبایت

تعداد صفحات : 35

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

وقف چیست و چه شرایطی دارد


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

------------------------------------------

دانلود پاورپوینت شرایط سردفتری اسناد رسمی چگونه است

دانلود پاورپوینت گروه FATF چیست

دانلود پاورپوینت قرار اناطه چیست

دانلود پاورپوینت تعریف ریسک چیست

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی