فایل فارسی

دانلود نمونه سوال

فایل فارسی

دانلود نمونه سوال

نمونه سوال استخدامی,گزارش کارافرینی,دانلود جزوه,جزوه دانشگاهی,دانلود فرم و مستندات,دانلود سوالات پایانی مدارس

دانلود پاورپوینت وجه التزام در قراردادها چیست

مریم عباسی | دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۳۶ ب.ظ

پاورپوینت وجه التزام در قراردادها چیست

 

پاورپوینت وجه التزام در قراردادها چیست شامل 17 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان حقوق کاربرد دارد .


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 17
حجم 3859 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی


توضیحات کامل

 

پاورپوینت وجه التزام در قراردادها چیست

 

پاورپوینت وجه التزام در قراردادها چیست شامل 17 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان حقوق و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

وجه التزام مبلغی است که در قرارداد تعیین می‌شود تا در صورت عدم انجام تعهدات هر یک از طرفین معامله به عنوان جریمه از او دریافت شود. وجه التزام به انگلیسی Consideration یا Penalty clause گفته می‌شود.

اگر تجربه بنگاه رفتن یا انجام معامله را داشته باشید حتماً به واژه وجه التزام در متن قولنامه‌ها و قراردادها برخورد کرده‌اید. آیا می‌دانید که وجه التزام چیست؟ یا این که چگونه تعیین می‌شود؟ اصلاً به متنی که برای وجه التزام در قراردادها ثبت می‌شود دقت کرده‌اید؟

وقتی قراردادی بین دو طرف بسته و قطعی بشود و یکی از طرفین معامله کاری کند که معامله انجام نشود باید مبلغی را به عنوان جریمه به طرف مقابلش پرداخت کند که به این مبلغ وجه التزام می‌گویند. در واقع وجه التزام خسارتی در قبال عدم انجام تعهد انتقال رسمی ملک یا مورد معامله است.

از نظر فقهی و حقوقی وجه التزام این‌طور تعریف می‌شود:

«مبلغی است که متعاقدین در حین انعقاد عقد به موجب توافق (خواه ضمن همان قرارداد اصلی، خواه به موجب موافقت مستقل، که در این صورت باید پیش از بروز تخلفِ متعهد از تعهد باشد) به عنوان میزان خسارت (مادی یا معنوی) محتمل الوقوع ناشی از عدم اجرای تعهد و یا ناشی از تأخیر در اجرای تعهد، پیش‌بینی کرده و بر آن توافق کنند. چنین توافقی هرگاه به صورت شرط ضمن عقد باشد، شرط جزاء یا شرط کیفری نامیده شده است

 و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

نحوه تعیین وجه التزام

وجه التزام در قولنامه

نمونه قرارداد وجه التزام

پایان

 

عنوان : وجه التزام در قراردادها چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 17

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

وجه التزام در قراردادها چیست


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

---------------------------------

دانلود پاورپوینت مفهوم احتضار چیست

مقاله ترجمه شده طراحی قرارداد هماهنگی برای زنجیره تأمین سوخت زیستی در چین

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی