دانلود پاورپوینت اصالت تجربه
پاورپوینت اصالت تجربه شامل 30 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان کاربرد دارد .
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 4101 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | علوم انسانی |
توضیحات کامل
پاورپوینت اصالت تجربه
پاورپوینت اصالت تجربه شامل 30 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
دو مکتب مهم در مورد اصالت تجربه وجود دارد که به آنها اشاره میشود:
آمپریسم
در قرنهای چهاردهم و پانزدهم میلادی به نسلی از مردم اروپا بر می خوریم که دارای روحیهای گرفته هستند و دیگر آن شور و شوق دینی را که در نسلهای زمان جنگهای صلیبی وجود داشت، ندارند. در این دوره تفکری شکل میگیرد که طرفداران آن معتقدند، تمام واقعیتهای متافیزیکی که صاحبان فلسفههای مشاء و افلاطونی به تصور خود کشف کرده بودند، جز اوهام و خیالبافی چیزی نیست. باید هر چه بیشتر به تجربه نزدیک شد و امور تجربی را معتبر شمرد و احکام و عقاید دینی را به قلمرو ایمان واگذار کرد چرا که از طریق عقل نمیتوان راهی به آنجا یافت. در این دوره و در حالی که فلسفه تعقلی در اروپا تجدید حیات میکرد و به تدریج عقل، مقام و منزلت خود را در شناخت حقایق هستی باز مییافت، گرایش دیگری در انگلستان رشد پیدا کرد، که مبتنی بر اصالت حس و تجربه بود. این گرایش با نام «فلسفه آمپریسم» شناخته می شد. بزرگترین متفکر این نگرش شخصی انگلیسی است به نام ویلیام اکامی(1300-1347م). اکامی برای بیان دیدگاه خود علم را به دو نوع انتزاعی و شهودی تقسیم کرد. در نظریه او ادراک شهودی عبارت بود از درک بیواسطه از یک شیء موجود در خارج. این ادراک ممکن بود ادراک عین مادی باشد مانند این که من علی را میبینم، یا ادراک مجموعه ای از اعیان مادی با نسبتها و روابط واقعی که با هم دیگر دارند، مانند؛ من میبینم که علی روی سنگی نشسته است. از نظر اکامی ویژگی عمومی هر شناخت به اصطلاح شهودی، یقینی بودن آن است؛ یعنی این نوع معرفت بدیهی بالذات است. به اعتقاد اکامی علم انتزاعی هم عبارت است از هر معرفتی که شهودی نباشد، مانند مفاهیمی کلی از قبیل حیوان، انسان و... که از مجموع افراد یک نوع حکایت میکند و یا تصوری که ما به صورت خاطره یا صورت ذهنی از یک واقعیتی در گذشته داریم. اکامی معتقد است ویژگی چنین ادراکی این است که به وسیله آن در مورد وجود یا عدم متعلق آن نمیتوان شناختی به دست آورد. با توجه به این مطالب از نظر اکامی تنها معرفتی که ما را به وجود یا عدم چیزی مطمئن میسازد، معرفت شهودی است، یعنی فهم بیواسطه چیزی به وسیله ادراک ظاهری یا باطنی. و این نوع ادراک اساس و پایه است برای چیزی که اکامی آن را «معرفت تجربی» یا «معرفت علمی» مینامد.
و ...
فهرست مطالب
اصالت تجربه
نقد آمپریسم
پوزیتویسم
نقد پوزیتویسم
پایان
عنوان : اصالت تجربه
فرمت : پاورپوینت
تعداد صفحات : 30
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود