دانلود تحقیق یادگیری و نظریه های مرتبط با آن با فرمت ورد
دانلود تحقیق یادگیری و نظریه های مرتبط با آن با فرمت ورد
هدف از این تحقیق بررسی یادگیری و نظریه های مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 20 |
حجم | 63 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | علوم اجتماعی |
توضیحات کامل
هدف از این تحقیق بررسی یادگیری و نظریه های مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 20 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
فهرست مطالب
مقدمه
3-1- نظریه یادگیری اجتماعی ایکرز
3-1-1- مفاهیم نظریه یادگیری اجتماعی
3-1-1-1- پیوند افتراقی
3-1-1-1-1- ارتباط بین پیوند افتراقی و دیگرنظریه ها
3-1-1-2- تعاریف
3-1-1-2- 1- ارتباط بین تعاریف و دیگر نظریه ها
3-1-1-3- تقویت افتراقی
3-1-1-3-1- ارتباط بین تقویت افتراقی و دیگر نظریه ها
3-1-1-4- تقلید
3-1-1-4-1- ارتباط بین تقلید و دیگر نظریهها
3-1-2- فرایند نظریه یادگیری اجتماعی
3-1-3-تقلب/عدم صداقت علمی و یادگیری اجتماعی
3-2- نتیجه گیری
3-3- فرضیههای تحقیق
3-3-1- فرضیه اصلی
3-3-2- فرضیههای فرعی
منابع
نظریه یادگیری اجتماعی نظریهای فرایندی است. نظریههای فرایندی در پی این هدفاند که کشف کنند چگونه تأثیرات اجتماعی (بهعنوانمثال، خانواده، مذهب، سیاست، صنعت)، در طول زمان رفتار افراد را شکل میدهند. نظریههایِ فرایندی فرض میکنند که یک رابطهی متقابل اساسی بین محیط، فرد و رفتار مجرمانه وجود دارد (ویتو ، 2005: 176). از طرفی نظریه یادگیری اجتماعی بهعنوان نظریهای فرایندی بر روی جامعهپذیری نسبت به ارزشها و هنجارهای نادرست تمرکز میکند. افراد درواقع جامعهپذیر میشوند؛ اما آنها برای پذیرش هنجارها و ارزشهای مجرمانه جامعهپذیر میشوند (ویتو، 2005: 177).
اولین گروه از نظریه فرایندهای یادگیری از این مفهوم که رفتار در یک زمینه اجتماعی یاد گرفته میشود، سرچشمه گرفته شده است. دیدگاه یادگیری فرض میکند که قانونشکنیِ ارزشها، هنجارها و انگیزهها به واسطه تعامل با دیگران به دست آورده شدهاند. تکنیکها و مهارتهای مورد نیاز، با وجود اینکه زمینههای آنها به طور گستردهای با پیچیدگی جرم تفاوت میکند؛ همچنان یاد گرفته میشوند. کار نظریههای یادگیری به تفصیل شرحدادنِ فرایندهایی است که به واسطه الگوهای مجرمانه ترویج میشوند (براون و همکاران، 2010: 274). «توسعه نظریه یادگیری اجتماعی محصول ترکیب نظریه پیوند افتراقی با نظریه یادگیری روانشناختی است» (ویلیامز و مک شین، 1391: 233). اگرچه نظریه پیوند افتراقی ساترلند در سالهای بعد از ظهورش به واسطهی ادبیات جرمشناسانه و جامعهشناسانه با به دست آوردنِ توجه بسیار زیادی شروع به کار کرد، برگس و ایکرز (1966) اشاره کردن که این تئوری به یافتن حمایت تجربی قابل توجهی موفق نشدهاست.
رابرت ال. بورگس یک جامعه شناس رفتارگرا در دانشگاه واشنگتن بود و روی نظریه شرطیسازی عامل و رفتارگرایی روانشناختی کار میکرد؛ ایکرز اولین نسخه از نظریه خودش را در مقالهای معروف با این دانشمند ارائه داد.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود