دانلود تحقیق درباره رفتار شهروندی با فرمت ورد
دانلود تحقیق رفتار شهروندی با فرمت ورد
هدف از این تحقیق بررسی رفتار شهروندی با فرمت docx در قالب 30 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 173 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
هدف از این تحقیق بررسی رفتار شهروندی با فرمت docx در قالب 30 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
فهرست مطالب
رفتار شهروندی
رفتارهای در نقش و فرانقش
تمام رفتارهای مثبت در داخل سازمان
ویژگیهای کلیدی رفتار شهروندی سازمانی
ابعاد رفتارهای شهروندی از دید محققین مختلف
رفتارهای کمک¬کننده
رادمردی
وفاداری سازمانی
اطاعت سازمانی
ابتکارات فردی
رفتار یا فضیلت مدنی
توسعه خود
شاخص¬های رفتار شهروندی از دید صاحبنظران مختلف
عوامل تأثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی
پیامدها و نتایج رفتار شهروندی سازمانی
پیشینهتحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع
پیشینه تحقیقات انجام شده در ایران
پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج
جمع¬بندی و چارچوب نظری پژوهش
هر چند که واژه رفتار شهروندی سازمانی اولین بار بوسیله بتمن و ارگان مطرح گردید ولی این مفهوم از نوشتارهای بارنارد (1938) در مورد تمایل به همکاری و مطالعات کتز و کان (1964،1966) در مورد عملکرد و رفتارهای خودجوش فراتر از انتظارات نقش ناشی شده است.
در دهه های اخیر اصطلاحاتی برای تشریح چنین رفتارهایی استفاده شده اند نظیر رفتارپیش اجتماعی، رفتار فرانقشی و خودجوشی سازمانی و عملکرد زمینه¬ای. هر چند هر کدام از این مفاهیم خواستگاه متفاوتی داشته¬اند، ولی به طور کلی به مفهوم یکسانی اشاره دارند که در این تحقیق تحت عنوان رفتار شهروندی سازمانی، مدنظر قرار می¬گیرند و منظورآن دسته از فعالیت¬های مرتبط با نقش افراد در سازمان است که فراتر از انتظارات وظیفه و شرح شغل، توسط فرد انجام می شود و هرچند که سیستم پاداش رسمی سازمان این رفتارها را شناسایی نمی کند ولی برای عملکرد خوب سازمان مؤثر هستند.
در رفتار شهروندی سازمانی به طورکلی آن دسته از رفتارهایی مورد توجه قرار می گیرد که علی رغم اینکه اجباری از سوی سازمان برای انجام آن ها وجود ندارد، در سایه انجام آن ها از جانب کارکنان، برای سازمان منفعت¬هایی ایجاد می شود.ارگان ، رفتار شهروندی سازمانی را بعنوان رفتارهای تحت اختیار فرد تعریف کرده و بیان می¬کند این دسته از رفتارها به طور صریح و مستقیم بوسیله سیستم های پاداش رسمی مورد توجه قرار نمی گیرند ولی باعث ارتقاء اثربخشی کارکردهای سازمان می گردند. واژه اختیاری بودن بیانگر این است که این رفتارها، شامل رفتارهای مورد انتظار در نیازمندی¬های نقش و یا شرح شغل نیست.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود